بررسی پژو 206 SD
زمان تقریبی مطالعه 2دقیقه

اندکی پس از عرضه پژو 206 به بازار، ایران خودرو، که جای خالی سدانی با ابعادی کوچکتر از خانواده سمند و 405 را در سبد محصولاتش خالی می‌دید، پروژه تولید مدل صندوقدار این فرانسوی را با همکاری پژو آغاز کرد. نتیجه این پروژه، عرضه سری نخست 206 صندوقدار در سال 1386 و با نام «آرین» بود. از آنجایی‌که فرانسوی‌ها از اسمش ناراضی بودند، ایران خودرو خیلی زود، نامش را 206SD تغییر داد. این سدان کامپکت در ابتدا با هشت تیپ مختلف فروخته می‌شد، اما از سال 1393 به بعد، فقط تولید فول‌ترین نسخه آن، یعنی تیپ V8، ادامه پیدا کرد. از جمله معدود تفاوت‌های فنی 206 صندوقدار نسبت به 206 هاچ‌بک، می‌توان به تغییر اتصالات فنربندی عقب اشاره کرد که منجر به بهبود فرمان‌پذیری این مدل نسبت به تیپ 5 شده است. سایر مشخصات فنی این خودرو نیز مشابه 206 تیپ 5 است.
 
 
نقاط قوت
ترمزهای مطمئن
فرمان‌پذیری
صندوق بزرگ
مصرف سوخت
فراوانی قطعات یدکی
نقاط ضعف
کیفیت ساخت
فضای محدود ردیف عقب
مشکلات جعبه‌دنده اتومات
عایق‌بندی ضعیف‌تر از 207 صندوقدار
 
مشخصات فنی

 

    • محور محرکدیفرانسیل جلو
    • گیربکس5 دنده دستی
    • پیشرانه4 سیلندر TU5
    • حجم موتور1.6 لیتر
عملکرد فنی

 

    • قدرت105 اسب‌بخار
    • گشتاور142 نیوتن‌متر
    • شتاب11.4 ثانیه
    • سرعت193 کیلومتر برساعت
    • مصرف ترکیبی6.6 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها

 

    • شکل ظاهریسدان جمع و جور
    • نسل (کد اتاق)نسل اول
    • طول4188 میلی‌متر
    • عرض1655 میلی‌متر
    • ارتفاع1456 میلی‌متر
    • فاصله محوری2443 میلی‌متر
    • وزن1086 کیلوگرم
    • حجم باک50 لیتر
    • تایر جلو _ تایر عقب185/65R14 _ رینگ فولادی
 



Givex رسانه ای جذاب اخبار و رویدادها کسب و کار سلامت حال خوب فرهنگ و هنر تکنولوژی خودرو خانه و دکوراسیون مد و لباس