بررسی رنو تندر90
زمان تقریبی مطالعه 2دقیقه

تولید تندر90 بعد از یک ماجرای جنجالی سرانجام در سال 1386 آغاز شد. استقبال سرد مشتریان از تیپ پایه آن یعنی E0، که فاقد ویژگی‌های ساده‌ای مانند کولر، ایربگ سرنشین جلو و فرمان هیدرولیک بود، منجر به توقف تولید آن در ابتدای دهه 90 شمسی شد. تیپ E1 نیز، که نسبت به E2 ویژگی‌هایی مانند سی‌دی‌پلیر، پشت‌سری عقب، شیشه بالابر برقی عقب و ریموت کنترل نداشت، در سال 1392 تولیدش متوقف شد و تندر اتومات نیز در همین سال به بازار آمد. از تابستان 1396 تولید فیس‌لیفت این خودرو با نام تندر90 پلاس آغاز شد که عمده ویژگی‌های جدیدش علاوه‌بر تغییرات ظاهری، شامل تغییر داشبورد و تریم داخل کابین (هماهنگ با رنو ساندرو) و برخی اصلاحات جزئی فنی می‌شود؛ برای مثال جعبه‌دنده نسخه دستی تندر پلاس (گیربکس JHQ) از نظر مشکل روغن‌ریزی، اصلاح شده است. این جعبه‌دنده از زمستان 96 روی تندرهای E2 ایران خودرو نیز نصب شد. هم‌اکنون خانواده تندر90 تنها خودروهای با دوام بالا نسبت به همکلاسانشان هستند.

نقاط قوت
کیفیت ساخت
دوام فنی بهتر از رقبا
فضای جادار کابین
بازار دست دوم
هزینه نگهداری
هماهنگی پیشرانه و جعبه‌دنده در مدل پلاس
نقاط ضعف
فرمان‌پذیری
کمبود امکانات رفاهی
تخلیه ناگهانی روغن جعبه‌دنده از گردگیر پلوس‌ها (در مدل معمولی)
 
مشخصات فنی
  • محور محرکدیفرانسیل جلو
  • گیربکس4 دنده اتومات
  • پیشرانه4 سیلندر
  • حجم موتور1.6 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت105 اسب‌بخار
  • گشتاور140 نیوتن‌متر
  • شتاب11.7 ثانیه
  • سرعت175 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی8.3 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • شکل ظاهریسدان کوچک
  • نسل (کد اتاق)نسل اول _ فیس لیفت
  • طول4250 میلی‌متر
  • عرض1740 میلی‌متر
  • ارتفاع1525 میلی‌متر
  • فاصله محوری2630 میلی‌متر
  • وزن1115 کیلوگرم
  • حجم باک50 لیتر
  • تایر جلو _ تایر عقب185/65R15

 




Givex رسانه ای جذاب اخبار و رویدادها کسب و کار سلامت حال خوب فرهنگ و هنر تکنولوژی خودرو خانه و دکوراسیون مد و لباس