بررسی برلیانس H330
زمان تقریبی مطالعه 2دقیقه

برلیانس H330 نسخه صندوقدار H320 است و نه در امکانات و نه در مشخصات فنی، تفاوت چندانی با آن ندارد. تولید H330 از اسفندماه 1393 آغاز شد و اولین سری تحویلی آن به‌عنوان مدل 1394 به‌دست مشتریان ایرانی رسید. یکی از ویژگی‌های جالب سری H300 برلیانس، بهره‌بردن از زنجیرتایم است که باعث شده برخلاف اکثر همکلاسانش، مالکان این خودرو دیگر نگران مشکلات تعویض یا پاره‌شدن تسمه نباشند. جعبه‌دنده اتومات H330 نیز هرچند می‌توانست بسیار بهتر از این‌ها باشد، اما نسبت به جعبه‌دنده اتومات AL4 خانواده پژو، عملکرد بهتری دارد. سری H300 همچنین کیفیت ساخت قابل قبولی داشته و از سمند و پژو 405 اندکی بالاتر است. از اسفند 96 نیز برلیانس H330 با موتور 1.65 لیتری و جعبه‌دنده بهبودیافته عرضه شد که شتابش 15% بهتر شده و عمکرد جعبه‌دنده‌اش در سربالایی نیز تاحدودی دقیق‌تر از قبل است.

 

نقاط قوت
بهبود فنی در مدل 1.65 لیتری
بازار قوی‌تر در مدل اتومات
برتری جعبه‌دنده اتومات از جعبه‌دنده اتومات پژو
نقاط ضعف
کیفیت ساخت 
کمبود امکانات در مدل دنده‌ای
 
مشخصات فنی

 

    • محور محرکدیفرانسیل جلو
    • گیربکس5 دنده دستی
    • پیشرانه4 سیلندر BM15L
    • حجم موتور1.5 لیتر
عملکرد فنی

 

    • قدرت103 اسب‌بخار
    • گشتاور138 نیوتن‌متر
    • شتاب12.5 ثانیه
    • سرعت170 کیلومتر برساعت
    • مصرف ترکیبی6.4 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها

 

    • شکل ظاهریسدان جمع و جور
    • نسل (کد اتاق)نسل اول
    • طول4510 میلی‌متر
    • عرض1758 میلی‌متر
    • ارتفاع1460 میلی‌متر
    • فاصله محوری2580 میلی‌متر
    • وزن1240 کیلوگرم
    • حجم باک55 لیتر
    • تایر جلو _ تایر عقب195/65R15 _ رینگ آلومینیومی

 




Givex رسانه ای جذاب اخبار و رویدادها کسب و کار سلامت حال خوب فرهنگ و هنر تکنولوژی خودرو خانه و دکوراسیون مد و لباس