بررسی خودرو دنا
زمان تقریبی مطالعه 2دقیقه

 طراحی مجدد نمای جلو و عقب، داشبورد و تریم داخلی جدید در کنار استفاده از پیشرانه EF7، ترمزهای چهارچرخ دیسکی و سایر ویژگی‌های مشترک با سمند سورن، باعث شد تا دنا چه به لحاظ فنی و چه به لحاظ ظاهری، محصول جذاب‌تری نسبت به سمند باشد اما برخی مشتریان همچنان از ضعف کیفی و الکترونیکی، عایق‌بندی نامناسب کابین و تعلیقش، دلِ خوشی ندارند. مهم‌ترین رقیب چینی دنا، ام‌وی‌ام 550 است که هرچند قیمت بیشتر و عملکرد فنی بهتری نسبت به دنا دارد اما با توجه به بازار فروش و همچنین کیفیت ساخت مشابه هر دو خودرو، اکثر مشتریان، خریدن دنا را منطقی‌تر از 550 می‌دانند. در مجموع، اگر از سمند ناراضی هستید، مطمئن باشید که در دنا، ناراضی‌تر خواهید بود! ایران خودرو از پاییز 97 رینگ آلومینیومی و کروز کنترل را از تجهیزات استاندارد دنا حذف کرد.
 
نقاط قوت
اقتصادی‌تر از پیشرانه‌های XUM و XU7
 
نقاط ضعف
عایق‌بندی کابین
تنگی فضای کابین (نسبت به رقبا)
نقص در برخی سیستم‌های الکترونیکی
کشش در سربالایی‌ها (نسبت به سمند EF7)
 
 
وضعیت در بازار ایران

 

    • مدل‌های موجود1393 _ 1397
مشخصات فنی

 

    • محور محرکدیفرانسیل جلو
    • گیربکس5 دنده دستی
    • پیشرانه4 سیلندر EF7
    • حجم موتور1.7 لیتر
عملکرد فنی

 

    • قدرت115 اسب‌بخار
    • گشتاور155 نیوتن‌متر
    • شتاب13.5 ثانیه
    • سرعت189 کیلومتر برساعت
    • مصرف ترکیبی7.7 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها

 

    • شکل ظاهریسدان جمع و جور
    • نسل (کد اتاق)اول
    • طول4559 میلی‌متر
    • عرض1720 میلی‌متر
    • ارتفاع1460 میلی‌متر
    • فاصله محوری2671 میلی‌متر
    • وزن1258 کیلوگرم
    • حجم باک60 لیتر
    • تایر جلو _ تایر عقب185/65R15 _ (رینگ آلومینیومی سفارشی)
 



Givex رسانه ای جذاب اخبار و رویدادها کسب و کار سلامت حال خوب فرهنگ و هنر تکنولوژی خودرو خانه و دکوراسیون مد و لباس