این مطلب را برای دوستانتان هم ارسال کنید :



آیا درست نفس می کشیم ؟


زمان تقریبی مطالعه 3دقیقه
ریه های خود را با اکسیژن پر کنید
ما به نفس کشیدن نادرست عادت کرده ایم و لازم است تنفس عمیق و مؤثر با استفاده از عضلات شکم را، مانند زمانی که نوزاد بودیم ، یاد بگیریم.تنفس مناسب و درست سلول های بدن را قادر می‌سازند که دوباره خود را بازسازی کنند و به آرامش و خواب راحت یاری می‌رساند.
ارتباط میان مغز و بدن
ممکن است از دانستن اینکه ما در روز بیش از بیست هزار بار نفس می کشیم شگفت زده شوید. این کار تنها کارکرد حیاتی بدن است که هم به طور خودآگاه و هم ناخودآگاه صورت می گیرد . در طول شب و به هنگام خواب، بدون اینکه به آن فکر کنیم، به نفس کشیدن ادامه می دهیم. با وجود این ، اگر بخواهیم، می توانیم در هر زمان اختیار تنفس خود را در دست بگیریم. می توان بر سرعت تنفس افزود و یا از کاست و یا به صورت ارادی نفس خود را حبس کرد. این گونه نفس کشیدن پل ارتباطی هم جسمی و هم روانی میان مغز و بدن ایجاد می کند . یادگیری تنفس عمیق به ما کمک می کند احساسات خود را مهار کنیم، از نگرانی هایمان بکاهیم و برای خوابی آرام آماده تر باشیم.
از طریق شکم نفس بکشید
تنفس شکمی به وسیلۀ پایین بردن یا فشار هوا به طور عمیق در سلول های هوایی، به بهبود تبادل گازها یاری می رساند.مواد زاید سریع و مؤثرتر بیرون می¬روند و بدن پاک می شود. این شکل تنفس آرام به از بین بردن فشارهای عصبی و استرس به ما کمک می کند. از رهنمودهای پایین پیروی کنید و تمرین های تنفس را، درست پیش از رفتن به رختخواب به مدت چند دقیقه انجام دهید. با این کار مي‌توانيد خوابی خوب داشته باشید.
در حالی که شکم خود را از هوا پر کرده¬اید، نفس خود را به درون بکشید، سپس این کار را با قفسه ادامه دهید.
درحالی که اکسیژن را درون ریه های خود حبس کرده¬اید تا عدد 5 بشمارید.
در حالی که عضلات شکم را شل می کنید، نفس خود را آرام بیرون بدهید.
پیش از تنفس دوباره تا پنج بشمارید.
•••آیا می دانستید؟
> در فرایند تنفس، بینی نقش حیاتی دارد. وظیفۀ آن گرم و مرطوب کردن اکسیژن در هنگام عبور از مجرای بینی و پاک کردن هوا از گرد و غبار مواد زاید به طور همزمان است. 
> همچنین بینی لایه ای از خلط دارد که هوا را به محض ورود، مرطوب می کند.
> بینی به سیلیا (موی بینی) نیز مجهز است که ذره های غبار را می گیرد و هنگام بازدم آن ها را دفع می کند.
* نکات کلیدی  
* تنفس صحیح در کاهش استرس و تسکین فشارهای عصبی به ما کمک می کند.
*با استفاده از عضلات شکمی نفس های عمیق و بزرگ بکشید. 
* پیش از خواب نفس عمیق بکشید.
 

این مطلب را برای دوستانتان هم ارسال کنید :



ریه های خود را با اکسیژن پر کنید ما به نفس کشیدن نادرست عادت کرده ایم و لازم است تنفس عمیق و مؤثر با استفاده از عضلات شکم را، مانند زمانی که نوزاد بودیم ، یاد بگیریم.تنفس