این مطلب را برای دوستانتان هم ارسال کنید :



سطوح مختلف تکنولوژی خودروهای خودران چیست؟


زمان تقریبی مطالعه 5دقیقه

 

سطوح یک و سطوح دو سطوحی هستند که ما از آنها گذر کرده ایم ، بررسی و چک کردن انسانی خودرو و هدایت کاملا مکانیکی آن ، سطح سه در واقع دوره ای است که ما در ان هستیم و خودروهای خودرانی که اکنون در زمان ما وجود دارند و به بازار آمده اند در این سطح طبقه بندی می شوند .

اما سطح آینده برای رانندگی مناسب در زمان طولانی توسط خود خودرو است .

در سالهای اخیر گذشته، برندهای مختلف خودرو شروع به استفاده از اصطلاحات سطح خودمختاری خودروها کرده اند – به عنوان مثال آخرین خودروی تولید شده توسط آئودی که A8 نام گرفته است ،  در زمان ارتقاء امکانات خودران خود به شدت مورد استفاده قرار گرفت ، در واقع فعال در صدر جدول خودران ها قرار گرفته است . زمان بیشتر و رانندگی مناسب تر دو المان اصلی سنجش میزان خودمختاری خودرو محسوب می شود .

 

اما سطوح خودمختاری چگونه تعریف می شوند ؟








اتومبیل های مستقل سطح 1: تنها جنبه هایی از خودرو و رانندگی خودکار هستند .

SAE، انجمن مهندسان خودرو، یک سری آیتم از خودمختاری را معرفی کرده است. در سطح 1، یک عنصر از فرایند رانندگی در نظر گرفته می شود، به این شکل که با استفاده از داده ها از حسگر ها و دوربین ها اطلاعات کامل در اختیار راننده قرار داده می شود، اما راننده هنوز هم مسئول و کنترل کننده اصلی است. در اواخر دهه 90 میلادی در مرسدس بنز با آپشن هایی مثل کنترل پیشرانه و کنترل کروز و بعدها با  GPS آغاز شد، این در حالی بود که هوندا تشخیص خطوط راهنمای مسیر و جاده را در سال 2008 معرفی کرد. این اولین قدم برای کنار گذاشتن وظایف راننده در رانندگی بود .

 

اتومبیل های بدون راننده سطح 2: تراشه ها دو یا چند عنصر را کنترل می کند

خودمختاری سطح 2 جایی است که ما امروز هستیم: کامپیوترها وظایف متعدد راننده را بر عهده گرفته اند و به اندازه کافی هوشمند هستند که با استفاده از منابع مختلف داده، سرعت و سیستم های فرمان را باهم ترکیب  کنند. مرسدس می گوید این کار را برای چهار سال اخیر انجام داده است. آخرین کلاس مرسدس S کلاس در سطح دو قرار داده است. در حالیکه یکی از پیشرفته ترین سیستم های کنترل کروز در حال حاضر متعلق به این شرکت است ، این کلاس با استفاده از اطلاعات دقیق سات_نوت به طور خودکار کارهایی مثل  جلوگیری از برخورد گوشه های جلویی خودرو، و نگه داشتن فاصله طولی از ماشین جلویی را انجام می دهد .

 

سطح 2 پلاس : خودروهای خودمختار: در خارج از محدوده

این سطح طبقه بندی در واقع بین نسل 2 و 3 قرار گرفته است، سطح 2 بیشتر جایی است که بیشتر سازندگان خودرو تا پایان سال جاری 2019 امیدوار هستند که به آن برسند. این سطحی است که توسط Nvidia ساخته شده است و اگرچه خودرانی و خودمختاری راننده بیشتر است اما این سطح بعدی است و در این سطح بینابینی راننده هنوز هم هشدار و کنترل را دارد، اما وسیله نقلیه نیز به خوبی از محیط اطراف خود آگاه است و در صورت لزوم و خطر خود تنظیمات و کنترل را انجام دهید. همچنین به عنوان عامل هوشمند و خارجی ، خودرو از عملکرد راننده نیز آگاه است و از مواردی نظیر خستگی و اشتباهات سهوی و حتی شاید عمدی جلوگیری می کند .

 

 

 

 

سطح 3 خودروهای خودمختار: این خودروها می توانند در آیتم ها و عوامل ایمنی خودشان تصمیم گرفته و عملی را خارج از اراده راننده انجام دهند .

وسایل نقلیه کاملا اتوماتیک و خودران دور از دسترس نیستند. انجمن مهندسان خودرو، SAE  تعریفی که از این سطح دارد به شکل خودران ولی مشروط در نظر گرفته است ، در واقع حالتی که اجازه می دهد تمام جنبه های رانندگی برای شما انجام شود، اما بسیار مهم است که راننده بتواند در موارد دلخواه خود دخالت کامل نیز داشته باشد ،  آئودی A8 جدید در واقع در این سطح به سر می برد ، به این معنی که ماشین توانایی خود را در شرایط خاصی نشان می دهد، و همچنین کنترل تمام کارکردهای ایمنی را بر عهده می گیرد. این کار را با پالایش نقشه ها، رادار و سنسورها و ترکیب این داده ها با اطلاعات زیست محیطی انجام می دهد ، پردازنده ها و منطق های باهوش تر و سریعتر از انسان و کم خطا تر از انسان این کار را انجام می دهند .معیار سریعتر بودن این است که یک تا دو ثانیه عقب افتادن  دستور در واقع بسیار بسیار کند است .

 

سطح 4 ماشین های بدون راننده: کاملا مستقل در مناطق کنترل شده

در دهه آینده ، خودروها به طور کامل در مناطق شهری و  Geofenced  شده به شکل کنترل شده و خودران رانندگی خواهند کرد، نقشه برداری HD، اطلاعات به موقع، اطلاعات مربوط به خودرو و دیگر خودرو ها و نقاط حساس خارجی (برای مقابله با خطرات غیرمعمول) باعث بهبود دقت نسبت به نسل قبلی می شوند . Christoph von Hugo یکی از محققان این زمینه می گوید: "شما واقعا به راننده در این سطح  نیاز ندارید." احتمال دارد که شما فقط خودرو را اجاره کنید و از ان در مناطق مشخص شده استفاده کنید،و نه اینکه مالک آن باشید. شما می توانید این ماشین را در تعطیلات به شکل موقت یا در یک سفر شهری در سراسر شهر به شکل بلند مدت به شرطی که داخل محدوده های مشخص شده در اختیار بگیرید و یا اجاره کنید . نقشه برداری فوق العاده دقیق برای مناطق در این سطح این کار را ساده تر خواهد کرد . بیش از 20 خودروساز جهاناعلام کرده اند که تا سال 2022 خودروهای خودمختار را عرضه خواهند کرد .

 

سطح 5 ماشین های بدون راننده: به طور کامل مستقل، در هر نقطه. راننده اختیاری ...

تفاوت بین سطوح 4 و 5 ساده است: آخرین قدم به سمت خودمختاری کامل خودرو! نیازی نیست که خودرو در مناطق مشخص شده و نقشه برداری شده باشد. به جای کار در یک محیط با دقت کنترل شده (معمولا شهری) با استفاده از تعداد زیادی از نشانه گذاری و یا زیرساخت تشخیص خط می تواند به هر کجا که بخواهید برود. یکی از سردرمداران این نسل شاید ماشین گوگل Waymo باشد .

 


این مطلب را برای دوستانتان هم ارسال کنید :



  سطوح یک و سطوح دو سطوحی هستند که ما از آنها گذر کرده ایم ، بررسی و چک کردن انسانی خودرو و هدایت کاملا مکانیکی آن ، سطح سه در واقع دوره ای است که ما در ان هستیم و خ