این مطلب را برای دوستانتان هم ارسال کنید :


خلبانان کمتر از 10 دقیقه کنترل پرواز را دارند

خلبانان کمتر از 10 دقیقه کنترل پرواز را دارند


زمان تقریبی مطالعه 5دقیقه
مردم همیشه با شک و گاه ترس در مورد اینکه چه مقدار از حمل و نقل هوایی آنها توسط نرم افزار و سیستم های خودکار انجام می شود فکر می کنند البته برخلاف خلبانان که آسوده تر از انها در کابین خلبان نشسته اند . 
هواپیماهای تجاری قدیمی تر، مانند Beechcraft 1900، که هنوز در خطوط هوایی استفاده می شوند  و عمدتا به عنوان هواپیمای کوچک رفت و آمد دارند ، اغلب هیچ اتو پایلوتی را بروزرسانی نمی کنند. در مقابل، هواپیماهای تجاری جدید تر دارای سیستم های خودکار هستند که می توانند عملکرد خلبانان را تقویت و یا حتی جایگزین کنند، مدیریت قدرت موتور، کنترل و هدایت هواپیما، و در بعضی موارد حتی انجام دادن فرود از معجزات این سیستم ها هستند . 
تحقیقات در حال بررسی نقش احتمالی سیستم های خودکار در سقوط هواپیمای پرواز 610 لندن 2018 در اندونزی و تصادف هواپیمای اتیوپی پرواز 302 در مارس 2019 است. صرفنظر از این یافته ها، ممکن است عموم مردم بدانند که چقدر اتوماسیون در حال حاضر بخشی از پروازهای امروزه است 
یک مشکل که در هواپیما هایی با سیستم های بسیار اتوماتیک بوجود می آید این است که خلبانان می توانند مسیری را که واقعا اتفاق می افتد از دست بدهند . احتمالا این اتفاق در سال 2009 رخ داد که پرواز هوائی 447 در اقیانوس اطلس در مسیر ریودوژانیرو تا پاریس سقوط کرد. سنسورهای هواپیما دچار مشکل بود و باعث شد که سیستمAutopilot  خود را خاموش کند ، اما خلبانان قادر به کشف آنچه در حال وقوع نبودند یا نتوانستند بهبود یابند.
خلبانانی که مدت زمان زیادی را در کابین خلبان از هواپیما با سیستم های بسیار اتوماتیک صرف می کنند، ممکن است کمی در مهارت های راهبری دستی دچار مشکل شوند ، طبق شرایط موجود و تحقیقات انجام شده ،  خلبان ها به طور متوسط در هواپیمای تجاری بوئینگ یا ایرباس شاید بین سه تا شش دقیقه از کل پروازرا به شکل دستی کنترل و راهبری میکنند . این زمانها  عمدتا در اطراف صعود، صعود اولیه به حدود 1500 فوت، و سپس فرود.
بخشی در حال توسعه از صنعت هوایی
خطوط هوایی و تولیدکنندگان می گویند که آنها می توانند پول و کمبود فعلی خلبانان واجد شرایط را کاهش دهند، در صورتی که می توانند تعداد خلبانان در کابین خلبان را کاهش دهند و یا حتی از بین ببرند . طراحی مجدد هواپیما به صورت آیرودینامیکی بیشتر می تواند پول بیشتری را صرفه جویی کند، در صورتی که نیازی به اتاق خلبان نباشد و یا بتواند آنها را به بخش دیگری از هواپیماها منتقل کند.
شرکت های چندگانه هواپیماهایی کاملا مستقل را توسعه می دهند، از جمله آمازون و UPS، که می خواهند از آنها برای تحویل کالاها استفاده کنند . بوئینگ و ایرباس هواپیماهای خود را با قصد پرواز حدود 30 دقیقه و حمل بین دو تا چهار مسافر در این زمینه توسعه می دهند و نمونه هایی آزمایشگاهی را آزمایش می کنند . یک شرکت با نام Volocopter در سال 2016 تاکسی های هواشناسی خودمختار را در آلمان آزمایش کرده است و قصد دارد پروازهایی را در سال جاری و در مرکز شهر سنگاپور انجام دهد تولید کنندگان در حال رایزنی با Uber ، ساز بلیک بلاتر و بسیاری از شرکت های دیگر که علاقه مند به این وسایل نقلیه هستند می باشند . 
 
اما خواسته مردم در این باره چیست ؟ 
بسیاری از نتایج نشان می دهد که مصرف کنندگان نمی دانند که چقدر از حمل و نقل هوایی در حال حاضر خودکار است. شرکت کنندگان در این بررسی تمایل دارند که خلبانان به طور دستی بیشتر از آنچه واقعا انجام می دهند، پرواز کنند .
در یک مطالعه که در سال 2014 انجام دادیم، مردم بیشتر مایل به پرواز در هواپیما با خلبان انسان در کابین خلبان بودند و کاملا مایل به پرواز در هواپیما با هواپیما از راه دور و یا در هواپیما کاملا مستقل نبودند.
 البته برخی از مصرف کنندگان مایل به پرواز در هواپیما کاملا مستقل هستند. در مطالعات بزرگتر در سال 2018، فقط کمتر از 30 درصد از مصرف کنندگان ایالات متحده نشان دادند که مایل به پرواز در هواپیمایی مستقل هستند. اینها افرادی است که پیش از این در حال برنامه ریزی هستند و افرادی هستند که با اتوماسیون آشنا هستند و به عنوان یک فعالیت سرگرم کننده پرواز میکنند. افرادی که درمورد چشم انداز افزایش اتوماسیون خوشبخت هستند نیز بیشتر مایل به پرواز در تاکسی های کوچکتر هواپیما هستند.
با این حال، اکثر مردم آماده نیستند تا پروازهای تجاری کاملا مستقل خود را انجام دهند. تقریبا 60 درصد از مسافران در این مطالعه اظهار داشتند که مایل به پرواز در یک هواپیمای تجاری مستقل نیستند.
کمبود دانش در مورد اتوماسیون، یکی از عوامل مهم در اینجاست و عموم مردم درمورد پرواز خودکار بیشتر احساس می کنند اگر بیشتر از مزایای اتوماسیون آگاه شوند _ مانند سیستم های هشدار دهنده بسیار قابل اعتماد برای جلوگیری از برخورد های هواپیما و سقوط
آینده این توسعه چه خواهد شد ؟ 
به رغم سقوط قابل توجهی که شامل Autopilots می شود، صنعت به طور کلی به نظر می رسد اعتقاد داشته باشد که اتوماسیون آینده برای عموم مردم پرواز امن خواهد بود یا حداقل امن تر. خطای انسانی شایع ترین علت حادثه هواپیما است و مردم نیز مجبورند دوباره اشتباهات خود را انجام دهند. اگر کامپیوترها به مشکلات برسند، ممکن است از گرفتن اتوماتیک نیز دچار مشکل شوند. سیستم های خودکار، با این حال، می توانند دوباره برنامه ریزی شوند تا خطاهای مشابهی در زمان دوم ایجاد نکنند .
به دلیل مقدار زمان و پول مورد نیاز برای تولید آنها، هواپیماهای بزرگ تجاری احتمالا بعد از هواپیما های شخصی کوچکتر بدون سرنشین خواهند رفت. اما تاکسی های کوچک تر هواپیما صرفا از لحاظ اقتصادی قابل قبول نیستند، زیرا آنها نیاز به یک خلبان انفرادی دارند. همانگونه که مهندسی و تکنولوژی اتوماسیون اتوماسیون هواپیما همچنان به سوی اتوماسیون کامل پیش می رود، شرکت ها و مشتریان به طور یکسان باید ریسک ها و منافع را از لحاظ مالی و ایمنی ارزیابی کنند. 
 

این مطلب را برای دوستانتان هم ارسال کنید :